Sprø pølsepinner

Sprø pølsepinner

Hva skal du ha til middag i dag? Noen ganger er det slit å planlegge middag hverdag å du har bare lyst til å slenge noe fort og lett sammen.  Det har jeg gjort idag, i stede for vanlig stekt pølse bestemte jeg meg for å “oppgradere” den litt med å dyppe de i en hjemmelaget frityr røre og steke de i litt olje . Jeg kaller denne retten for Pølsepinner.

Morsom rett for store og små. !

ingredienser: 

  • 1 pk grillpølser
  • Olje til steking
  • For frityr røren trenger du:
  • 2 dl øl (jeg brukte carlsberg)
  • 2,5 dl mel
  • 1 ts bakepulver
  • 2 ts salt
  • 1 ts pepper
  • 1 ts paprika pulver

fremgangsmåte: 

  1. Bland alt det tørre sammen mel , salt, pepper, paprika pulver og bakepulver
  2. Hell ølen i en bolle, fjern eventuelt skum
  3. Hell melet i ølen litt etter litt, rør heletiden sånn at det ikke blir klumper
  4. Røren skal bli litt tykkere enn en pannekake røre
  5. Dypp pølsene i røren og stek de i en panne med olje til de blir gyllen brun

tips: server med forskjellig dipp , ketchup, grønn salat ! 

Velbekomme

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg