Innbakt pølse i kjøttdeig

“Innbakt pølse i kjøttdeig “

Idag kunne jeg ikke bestemme meg om jeg skulle lage noe med kjøttdeig eller gå for noe raskt og enkelt. Men tilslutt endte valget mitt på BEGGE deler ! Nemlig pølse innbakt i kjøttdeig! Eller skal jeg kalle det pølseburger?  Uansett hva jeg kommer til p kalle denne retten , så smakte det godt , å det var en god og spesiell vri . Anbefales på det sterkeste ! 

Ingredienser:

  • 1 pk grillpølser 
  • 500 g kjøttdeig 
  • 1 stk egg 
  • 1 stk tomat 
  • 1 stk løk 
  • 3 fedd hvitløk 
  • 2 ts spisskummen 
  • 1 ts chilipulver 
  • 2 SS brødrasp 
  • 1 ts paprika pulver 
  • 1/2 ts pepper 
  • 1 1/2 salt 

Fremgangsmåte: 

  1. Stek grillpølsene i en panne 
  2. Finhakk tomat, løk og hvitløk 
  3. Ha kjøttdeigen i en bolle og bland inn tomat, løk , hvitløken
  4. Bland inn kryddret. Spisskummen, chilipulver, paprika pulver, salt og pepper
  5. Bland inn egget og brødrasp 
  6. Ta de ferdig stekte grillpølsene, form kjøttdeigen godt rundt pølsene
  7. Stek pølseburgerne godt, rullde frem og tilbake i pannen sånn at alt blir godt stekt .

Hvis du har mer kjøttdeig igjen , lag små burgere eller kjøttkaker av de ! 

Håper det smakes! 

Dette er en god variant for barn og for hele familien ?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg